^Назад до Верху

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


Дистанційне навчання - це мобільність

Дистанційне навчання - це сучасне навчання

Дистанційне навчання - це заощадження часу

Велика кількість дистанційних курсів

Дистанційне навчання - це сучасні технології

Get Adobe Flash player

2017

Воскресенье, 08 Октябрь 2017

ЗНО 2018: які нововведення чекають школярів

 
Джерело: Сьогодні 
 
Тести будуть здавати і учні ПТУ, а для іноземних мов введуть два рівня складності
Традиційно на початку навчального року Міносвіти повідомило майбутнім випускникам дати проведення ЗНО та нововведення системи оцінювання. "Сегодня" з'ясувала, які зміни будуть в тестуванні в наступному році.

Терміни

Випускники зможуть зареєструватися на ЗНО-2018 з 6 лютого по 19 березня, а змінити невірно внесені дані – до 2 квітня. Вже 30 квітня всім учасникам відправлять особливі запрошення-перепустки з часом і місцем проведення тестів. Стежити за отриманням запрошення треба на своїй сторінці на сайті ЗНО. Основна сесія тестів стартує 22 травня і триватиме до 13 червня. Першим школярі здадуть тести з математики – 22 травня, наступним предметом стане українська мова та література – 24 травня. Далі пройде ЗНО з іспанської, німецької та французької мов – 29 травня. А ось англійську складатимуть в перший день літа – 1 червня. 4 червня випускники здадуть біологію, 6 червня – історію України, 8-го – географію, 11-го – фізику, а 13-го – хімію.

Результати з української мови та літератури, іноземних мов, математики та біології учасники ЗНО дізнаються до 15 червня, з інших предметів - до 21 червня.

Поки в МОН не повідомляють, коли пройде додаткова сесія, але обіцяють опублікувати її графік до 30 квітня наступного року. Але вже відомо, що реєстрація для участі в цій сесії пройде з 3 по 21 травня. Здавати додаткові тести зможуть учасники, які не змогли зареєструватися на основні, - це учасники АТО або школярі з Криму і неконтрольованих територій Донбасу.

Нововведення

У переліку предметів ЗНО-2018 НЕ БУДЕ російської мови. "Вузи не вимагають сертифіката ЗНО з російської, а тому немає необхідності фінансувати ці тести", – пояснили нам в Українському центрі оцінювання якості освіти. Відсутність необхідності здавати російську демонструє і звіт про реєстрацію на ЗНО-2017 – тести з російської здавали всього 3381 осіб (1,4% учасників). Крім того, для тестів з іноземних мов розробили два рівня складності. Перший, В1 – для дітей, які вивчали мову в школі на стандартному рівні, а другий, В2 – для тих, які вивчали поглиблено. Також тести будуть включати аудіювання – виконання завдань на слух. Крім школярів, в наступному році тести доведеться здавати і випускникам професійно-технічних навчальних закладів та коледжів. Для них ЗНО буде служити формою державної підсумкової атестації.

Також ЗНО-2018 планують адаптувати для дітей з обмеженими можливостями. Для школярів зі слабким зором хочуть надрукувати тести шрифтом Брайля, час виконання продовжити на півгодини і забезпечити їм додаткове освітлення. У МОН обіцяють врахувати і потреби дітей на інвалідних візках, обладнавши приміщення пандусами.

Онлайн-курси

Днями Міносвіти спільно з платформою Prometheus запустили онлайн-курси з підготовки до тестів з української мови та літератури, історії України та математики. Курси абсолютно безкоштовні. Після реєстрації на порталі відкривається доступ до конспектів лекцій, презентацій, тестів, а також онлайн-консультацій з учителями. У МОН наголошують, що курси стануть в нагоді всім випускникам, а також школярам з Криму і окремих регіонів Донбасу, у яких немає можливості підготуватися до ЗНО. Раніше для цієї категорії учнів подібні е-курси запустили на платформі moodle.mdu.in.ua Маріупольського держуніверситету. "Готуватися до ЗНО вдома – дуже зручно. І грошей платити не треба", – зазначила школярка з Донецька Кіра Сєдова.

Підготуватися за рік — можна

Хоча програма ЗНО включає в себе матеріали за шість років навчання, багато дітей лінувалися в школі, і починають готуватися до тестів тільки зараз. "В основному домовляються про підготовку за рік перед тестами, іноді навіть - за півроку", - розповіла нам репетитор з української мови та літератури Любов Тимофєєва. Вона вважає, що за цей час цілком можна вивчити програму. "Я не гарантую відмінною здачі ЗНО, але за умови, що дитина системно виконує всі завдання, можу обіцяти, що вона точно здасть", - зазначила Любов Миколаївна.

Ціни на послуги репетиторів в різних регіонах відрізняються. Найдорожча підготовка в столиці. Київські репетитори за одну годину заняття з української мови та літератури беруть в середньому 150-250 грн, а за математику - 150-300 грн. Трохи дешевше підготовка в Одесі - там один годину української мови або математики обійдеться в 100-200 грн. Ще вигідніші репетиторські розцінки у Львові і Дніпрі - там годинне заняття з підготовки до ЗНО коштує 60-150 грн.
 
 
Подробнее

Четверг, 17 Август 2017

Українські роботодавці назвали найзатребуваніші навички для претендентів на вакансії

Експерти з’ясували найбільш затребувані навички, котрі допоможуть влаштуватися на роботу претендентам на посади.

Описуючи вакансію і створюючи резюме, всі гравці ринку праці достатньо часто вказують певний набір навичок, при цьому, є ряд особистісних якостей, опис яких сьогодні сприймається як використання кліше.

Однак, ці soft-skills вказуються і роботодавцями, і здобувачами, що спрощує процес комунікації між ними під час працевлаштування.

У своєму новому дослідженні фахівці Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна вивчали, в яких професійних областях зустрічаються які навички.

Для того, хто шукає роботу, сьогодні важливо мати ряд так званих soft-skills – навичок і особистих якостей, які не мають прямого відношення до професії, але які допомагають в роботі з клієнтами, керівництвом і колегами.

Аналіз бази вакансій і резюме hh.ua показав, що є 5 поширених soft-skills. Вони перетинаються і у вакансіях, і в резюме.

Йдеться про такі особисті характеристики і навичках: креативність, бажання навчатися, стресостійкість, багатозадачність та вміння працювати у команді.
a1
Найбільш затребуваним, за останній період є стійкість до стресів. Цю вимогу, як важливу особистісну характеристику, компанії вказували в 37% випадків. Також керівники активно шукали співробітників, які вміють працювати у команді і креативити.

Що стосується претендентів, то і вони теж найчастіше вказували у резюме саме ці три якості – стресостійкість, креативність і вміння працювати у команді – 33%, 15% і 44% відповідно.

Якщо говорити про таких soft-skills, як багатозадачність і бажання вчитися, то вони були менш популярними і у вакансіях, і у резюме.

Якщо розглядати ці якості і характеристики у розрізі професійних сфер, то на вміння працювати у команді та стресостійкість найчастіше розраховують роботодавці від своїх співробітників у сфері рітейлу. Багатозадачність однаково була затребувана у таких галузях, як адміністративний персонал, ІТ, телеком, маркетинг, управління персоналом і продажі.

Бажання вчитися, не дивлячись на те, що найчастіше фігурує у вакансіях для молодих фахівців і фахівців без досвіду роботи, також бажане у сферах ІТ, телеком та продажах.

Креативність важлива для роботодавців, як для фахівців проф.сфери мистецтво і медіа, так і в сфері управління персоналом. Креативних рішень очікують не тільки у творчих напрямках діяльності підприємств, але і при виконанні повсякденних завдань.
a2
Є високий попит на стресостійких, креативних співробітників, які вміють працювати в команді, здатних координувати паралельно кілька проектів і завдань, а також мотивування вчитися і розвиватися. Відповідним чином реагують і здобувачі на запити роботодавців в своїх резюме. Вони намагаються вказати максимальну кількість навичок, що при цьому зменшує відмінність за сферами.

Тим не менш, деякі тенденції по необхідним для певних галузевих фахівців soft-skills спостерігаються. Так, претенденти на вакансію бухгалтера часто вказують багатозадачність. Менеджери з продажу говорять і про свою стресостійкость, і про вміння працювати в команді, що дуже відповідає вимогам, що висуваються до кандидатів в цій галузі. Креативними себе вважають фахівці маркетингу. А фахівці сфери IT, телеком відзначають готовність і бажання вчитися. Обов’язкові ТОП-5 soft skills сучасного IT-фахівця.
a3
Таким чином, фрази-кліше для підбору співробітників з потрібними якостями все ще актуальні. Стандартизований набір soft-skills може бути зручний у роз’ясненні специфіки діяльності, як з боку роботодавця, так і з боку претендента на вакансію. Він частково спрощує та оптимізує процес комунікації всіх гравців ринку праці. Разом з тим, акцент краще робити на ключовому переліку навичок і характеристик, наявність яких найбільше впливатиме на якісне виконання свого функціоналу співробітником.

При цьому, опис як вакансій, так і резюме не варто зводити до опису універсального фахівця, адже різні завдання вимагають різних людей, – зазначають експерти.

 

   Джерело:     http://informator.news/ukrajinski-robotodavtsi-nazvaly-najzatrebuvanishi-navychky-dlya-pretendentiv-na-vakansiji/

 

Подробнее

Среда, 16 Август 2017

Безопасность всегда должна быть приоритетом

С помощью всего нескольких коротких кодов Вы можете узнать больше о настройках телефона и продумать, защищены ли Ваши сообщения и личные данные, и отслеживаются ли Ваши сообщения, пишет NewsOboz.org со ссылкой на bbcccnn.

 

*#21#

 

С помощью этого кода Вы можете узнать, переадресовываются ли Ваши вызовы, сообщения и другие данные. Статус различных типов переадресаций, а номера, на которые передается информация, будит отображаться на экране телефона. Эта функция чаще всего создается ревнивыми партнерами или родителями, которые пытаются защитить своих детей от спама или преступников. Пожилые люди часто становятся жертвами этой практики, когда они отдают свой телефон незнакомцу, чтобы те сделали один звонок. Если люди это сделают, то рискуют отдать преступникам информацию о том, где они живут, о своих друзьях и семье, об их привычках и повседневной деятельности, а также о финансовых обстоятельствах.

 

*#62#

 

Наберите этот код, если Вы хотите узнать, куда переадресовываются вызовы, сообщения и данные, если Вам кажется, что никто не может Вам предоставить эту информацию. Вероятность, что Ваши голосовые вызовы перенаправляются на один из номеров Вашего оператора сотового телефона, достаточно велики.

 

##002#

 

Это универсальный код для отключения всех форм переадресации с Вашего телефона. Будет неплохо использовать это, прежде чем Вы подключите роуминг. В этом случае деньги не будут списываться за звонки, которые по умолчанию перенаправляются на голосовую почту.

 

*#06#

 

С помощью этого кода Вы можете узнать свой IMEI (международный идентификатор мобильного оборудования). Если Вы знаете этот номер, то можете найти свой телефон, если его украдут. При включении его местоположение автоматически передается оператору сети, даже если установлена другая SIM-карта. Если кто-то знает Ваш номер IMEI, он может узнать модель и технические характеристики Вашего телефона.

(Коды Джеймса Бонда)

 

Существуют специальные коды, которые позволяют отслеживать местоположение, а также определять, следует ли за Вами кто-то или нет. Для этого Вам понадобится утилита netmonitor. Введите один из следующих кодов:

 

Для iPhone: * 3001 # 12345 # *

 

Для Android: * # * # 4636 # * # * или * # * # 197328640 # * # *

 

Шаг 1. Перейдите в раздел «Среда UMTS ячеек», затем информацию UMTS RR и запишите все номера под идентификатором ячейки. Эти номера являются базовыми станциями, расположенными поблизости. Ваш телефон будет подключаться по умолчанию к тому, который отдает наилучший сигнал.

Шаг 2. Вернитесь в главное меню и нажмите на вкладку информации MM, затем на услугу PLMN. Запишите числа под кодом локальной сети (LAC).

Шаг 3. С помощью этих двух номеров и обычного веб-сайта (четвертая вкладка слева) Вы можете определить местоположение на карте базовой станции, к которой подключен Ваш телефон.

 

Те, к которым следует относиться с подозрением, являются мобильными базовыми станциями - это может быть грузовик или небольшой автобус с большой антенной. Эти виды транспортных средств используются на рок-фестивалях и в местах, где покрытие интернета оставляет желать лучшего. Если поблизости есть один из них, без какой-либо логической причины, возможно, что кто-то занимается шпионажем.

 

Используйте антивирусные приложения

Если Вы используете Android, Вы должны периодически проверять телефон на наличие вирусов. PlaceRaider является одним из самых опасных троянских вирусов, который может заразить устройство. Он был разработан американскими специалистами, чтобы показать, насколько уязвимы наши устройства. Как только он попадает в телефон, этот троян делает серию фотографий окрестностей, создает 3D-модель здания, в котором Вы находитесь, а затем использует любое подключение к Интернету для отправки данных, которые он собрал, добавляя вместе с этим все данные на телефоне и Ваши пароли.

 

Как устраивают прослушку секретные службы?

Органы национальной безопасности практически во всех странах в настоящее время сотрудничают с операторами сотовой связи, которые часто предоставляют им информацию о любом из своих клиентов, если у них есть ордер на судебное разбирательство. Как минимум, они предоставляют данные за последние три месяца.

Если Ваш телефон прослушивается сотрудниками службы безопасности, скорее всего, Вы этого даже не заметите. Если во время разговора в телефоне возникают странные звуки, быстро садится зарядка батареи, телефон перегревается или неожиданно перезагружается, это показатель того, что Вам нужно его отремонтировать, а не 100% доказательство, что Вас прослушивают.

Люди обычно не раскрывают все важное в телефонных разговорах, поэтому с этой точки зрения те,  кто хочет подслушивать, чаще пользуются специальными устройствами («жучками»). Радиоволновые детекторы могут помочь в поиске таких жучков в здании.

 

Как Вы можете обезопасить себя от преступников и шпионов?

Используйте приложения для обмена сообщениями, которые полностью закрыты для посторонних, такие как Telegram, Chare, Wickr или Signal.

Определите, как защищена Ваша личная информация, сделайте так, чтобы она не была доступной для всех. Действительно ли каждый сможет узнать номер Вашего телефона или получить доступ к информации о Вашей семье, близких или Вашем образе жизни? Будьте очень осторожны при публикации фотографий детей.

Не устанавливайте неизвестные программы на свой телефон, следите за установленными Вами приложениями и используйте несколько защитных механизмов, где бы Вы ни находились. Не нажимайте на небезопасные ссылки и не подключайте телефон к подозрительным «бесплатным» точкам подзарядки.

Только Ваш оператор сотовой связи всегда должен предлагать Вам услуги отслеживания, и они должны включать их только с Вашего явного согласия. Сайты и приложения, которые предлагают узнать местонахождение других людей, почти наверняка действуют с преступными намерениями. Будьте осторожны!

 

Источник: http://newsoboz.org

 

Подробнее

Вторник, 25 Июль 2017

SCOPUS

full

"Scopus"("ско́пус"; недавня версія офіційної назви : SciVerse Scopus) - бібліографічна і реферативна база даних і інструмент для відстежування цитованості статей, опублікованих в наукових виданнях. Індексує 18 000 назв наукових видань по технічних, медичних і гуманітарних науках 5000 видавців. База даних індексує наукові журнали, матеріали конференцій і сериальные книжкові видання. Розробником і власником Scopus є видавнича корпорація Elsevier. База даних доступна на умовах підписки через веб-інтерфейс. Пошуковий апарат SCOPUS інтегрований з пошуковою системою Scirus для пошуку веб-сторінок і патентною базою.

 

 »»  Інструкція користувача Scopus (гостьовий доступ)

 »»  Как опубликоваться в журналах, индексируемых Scopus? (гостьовий доступ)

 »»  Краткое руководство Scopus (гостьовий доступ)

 »»  Практичні рекомендації Scopus (гостьовий доступ)

 

 

 

 

 

Подробнее

Пятница, 09 Июнь 2017

Особенности организации дистанционного обучения в Украине

Лехкун Г.В., Стегницкая Л.В.
Буковинский государственный медицинский  университет ,Украина
Особенности организации
дистанционного обучения в Украине

 


Мировой процесс перехода от индустриального общества к информационному, а также социально-экономические изменения, происхо-дящие в Украине, требуют существенных изменений во многих сферах деятельности государства. В первую очередь это касается реформы образования. Современные образовательные программы предусматривают развитие системы обучения на основе новых прогрессивных концепций, внедрение в учебно-воспитательный процесс новейших педагогических технологий и научно-методических достижений, создание новой системы информационного обеспечения образования, вхождения Украины в транс-континентальную систему компьютерной информации.

Развитие образовательной системы в Украине должно привести к:

-   появлению новых возможностей для обновления содержания обучения и методов преподавания дисциплин и распространения знаний;
- расширению доступа ко всем уровням образования, реализации возможности его получения для большого количества молодых людей, включая тех, кто не может учиться в высших учебных заведениях  из-за отсутствия финансовых или физических возможностей, профессиональной занятости, отдаленности от больших городов, престижных учебных заведений и т.п.;

- индивидуализации обучения при массовости образования.

Для достижения указанных результатов необходимо быстрыми темпами развивать дистанционное образование, внедрение которого в Украине предусмотрено Национальной программой информатизации.

Дистанционное образование — это форма обучения, равноценная очной, вечерней, заочной и экстернату, реализуется, в основном, путём использования технологий дистанционного обучения. Также она осуществляется в системе последипломного образования для переподготовки, специализации и повышения квалификации.

Качеством дистанционное образование не уступает качеству очной формы обучения, так как для подготовки дидактических материалов привлекаются только наиболее квалифицированные представители профессорско-преподавательского состава и самые современные учебно-методические материалы; в ближайшем обозримом будущем предусма-тривается введение специализированного контроля качества дистанционного образования с целью поддержания его соответствия стандартам образования.

Различают педагогические и информационные технологии дистанционного обучения.

Педагогические технологии дистанционного обучения — это техно-логии опосредованного активного общения преподавателей со студентами с использованием телекоммуникационной связи и методологии индивидуальной работы студентов со структурированным учебным материалом, представленным в электронном виде.

Информационные технологии дистанционного обучения — это технологии создания, передачи и хранения учебных материалов, организации и сопровождения учебного процесса дистанционного обучения с помощью средств телекоммуникационной связи.

Процесс обучения с использованием технологий дистанционного обучения может происходить в двух формах:

- дистанционной: когда все виды занятий, подготовка выпускной работы, контрольные мероприятия и т.д. осуществляются дистанционно, при этом защита выпускной работы и итоговый контроль (зачёт, экзамен) могут осуществляться очно или дистанционно, при помощи средств видео-конференцсвязи ;
- дистанционной, обьединённой с очной формой (дистанционно-очной): когда лишь часть учебной программы изучается дистанционно, а всё остальное — очно.

 

Ключевым звеном в дистанционном образовании являются веб-ресурсы. Веб-ресурсы учебной программы могут состоять из:
- методических рекомендаций для слушателей в отношении программы обучения, использования веб-ресурсов; последовательности выполнения задач, особенностей тестирования в режиме реального времени и т.п.;
- документов планирования учебного процесса (учебные программы, учебно-тематические планы, расписания занятий);
- электронных библиотек;
- видео и аудиозаписей лекций, семинаров (дискуссий);
- мультимедийных лекционных материалов, построенных по модульному принципу;
- терминологического словаря;
- практических задач с методическими рекомендациями по их выпол-нению;
- виртуальных лабораторных работ по методическими рекомендациями по их выполнению;
- виртуальных тренажеров с методическими рекомендациями по их использованию;

 

- пакетов тестовых заданий для:
• самоконтроля;
• тестирования с автоматизированной проверкой результатов;
• тестирования с проверкой преподавателем;

- библиографии;
- дистанционного курса, который объединяет вышеназванные веб-ресурсы учебной программы в единый педагогический сценарий.

Веб-ресурсы учебной программы создаются, накапливаются, хранятся и передаются в текстовом, графическом, аудио- и видео- формате. Данный материал в соответствии с педагогическим сценарием может объединяться в дистанционные курсы или использоваться как отдельные элементы.

Доступ к веб-ресурсам учебной программы может быть авто-ризованным (предусматривающим процедуру аутентификации пользователей и их авторизацию) и свободным (не требующим прохождения авторизации пользователем). Уровни доступа к веб-ресурсам определяются ролями пользователей в учебном процессе (слушатели, научно-педагогические работ-ники, административно-управленческий, инженерно-технический, вспомога-тельный персонал).

Преимущества использования дистанционного образования:

Гибкость: ученики, студенты, слушатели, получающие дистанционное образование, в основном не посещают регулярных занятий, а учатся в удобное для себя время и в удобном месте.

Модульность: в основу программы дистанционного образования заложен модульный принцип; каждый отдельный курс создает целостное представление про отдельную предметную область, что позволяет сформировать учебную программу, отвечающую индивидуальным или групповым потребностям.

Параллельность: обучение осуществляется одновременно с профес-сиональной деятельностью (или с обучением в другом направлении), т.е. без отрыва от производства или другого вида деятельности. Большая аудитория: одновременное обращение ко многим источникам учебной информации, большому количеству учеников, студентов и слушателей, общение студентов между собой и с преподавателями при помощи телекоммуникационной связи.

Экономичность: эффективное использование учебных площадей и технических средств, концентрированное и унифицированное представление информации, использование и развитие компьютерного моделирования должны привести к снижению затрат на подготовку специалистов.

 Технологичность: использование в учебном процессе нових достижений информационных технологий, способствующих вхождению Украины в мировое информационное пространство. Социальное равенство: равные возможности получения образования независимо от места проживания, состояния здоровья и социального статуса.

 Интернациональность: возможность получать образование в учебных заведениях иностранных государств, не выезжая из страны, и предоставлять образовательные услуги иностранным гражданам и соотечественникам, проживающим за рубежом.

Новая роль преподавателя: дистанционное образование расширяет и обновляет роль преподавателя, делает его наставником-консультантом, который должен координировать познавательный процесс, постоянно совер-шенствовать те курсы, которые он преподает, повышать творческую активность и квалификацию в соответствии с нововведениями и инновациями.

Положительное влияние на студента (ученика, слушателя): по-вышение творческого и интеллектуального потенциала человека, получающего дистанционное образование за счет самоорганизации, стремления к знаниям, использования современных информационных и телекоммуникационных технологий, умение самостоятельно принимать ответственные решения.

Качество: качество дистанционного образования не уступает качеству очной формы обучения, поскольку для подготовки дидактических средств привлекается лучший профессорско-преподавательский состав и используются современные учебно-методические материалы; предусматривается введение специализированного контроля качества дистанционного образо-вания на его соответствие образовательным стандартам.

Первые предпринятые попытки введения  дистанционного образования в Украине показывают, что состояние развития дистанционного образования в Украине на сегодняшний день не отвечает требованиям к информационному обществу, которое стремится интегрироваться в европейское и мировое сообщество.

Во-первых, Украина отстает от развитых стран в применении технологий дистанционного обучения при подготовке, переподготовке и повышении квалификации специалистов разных отраслей и уровней.

Во-вторых, имеет место существенное отставание телекоммуника-ционных сетей передачи данных, которые отмечаются недостаточной пропускной способностью, надежностью связи и ее низким качеством.

В-третьих, в Украине отсутствует нормативно-правовая база, которая бы регламентировала и обеспечивала деятельность учебных заведений в направлении внедрения дистанционного образования как равноценной формы обучения с очной, заочной и экстернатом.

Несмотря на указанные проблемы, количество студентов и слушателей, способных и желающих учиться по дистанционным технологиям, уже сейчас достаточно велико и растет очень быстро. Важным шагом в улучшении телекоммуникационной связи при использовании ее в научном и образовательном процессах стало создание национальной телеком-муникационной сети для учреждений науки и образования Украины с доступом к Интернет сети (УРАН). Эта сеть была создана в рамках Национальной программы информатизации.

С целью разработки технологий дистанционного обучения и применения в образовательном процессе Министерством образования и науки Украины создан Украинский центр дистанционного образования.

 Определенные шаги в развитии и внедрении дистанционных технологий в учебный процесс сделаны во многих учебных заведениях, организациях и учреждениях Украины, где накоплен научно-методический, кадровый и производственный потенциал, информационные ресурсы и технологии, существует телекоммуникационная инфраструктура. Но подавляющее большинство учебных заведений, и организаций, которые используют или пытаются использовать технологии дистанционного обучения, требуют объединения их усилий и усилий государственных учреждений относительно ускорения этого процесса; координации действий; нормативно-правовой защищенности лиц, использующих дистанционный метод обучения; предоставления дистанционному образованию статуса равноценного очной, заочной и экстернатной формам обучения.

Создание, внедрение и развитие национальной системы дистанционного образования (СДО) в Украине, которое станет частью образовательной системы Украины, поможет интегрироваться в Европейское и мировое образовательное пространство, а также обеспечит:
- расширение круга потребителей образовательных услуг, в том числе в труднодоступных, малонаселенных регионах, в районах, удаленных от научных и культурных центров Украины;
- повышение качества обучения слушателей, студентов и школьников,  независимо от их местонахождения;
-  создание дополнительных рабочих мест для граждан Украины;
- создание специальных курсов ДО, направленных на повышение квалификации и переподготовку кадров;
- создание программ и курсов психологической поддержки;
- возможность получения образования по украинским програмам иностранными гражданами;
- реализацию системы беспрерывного образования "через всю жизнь" ;
- индивидуализацию обучения при массовости образования.

 

Литература:

1. Шуневич Б. Дистанційна освіта: Теорії індустріалізації викладання// Педагогіка і психологія професійної освіти. –  № 5. – 2002. – С. 45-50.
2. Казаринова Н.В. Межличностное общение: Конспект лекций. – СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2000. – 64 с.
3. Шуневич Б.І. Розвиток основних компонентів для організації дистанційного навчання в Україні// Проблеми освіти: Науко-во-методичний збірник. – К.: Наук.-метод. Центр вищої освіти, 3003. – Випуск 33. – С. 45-56.
4. Яценко  Г.  Комунікативна  сутність  дистанційного  навчання: постановка проблеми// Вища освіта України. – № 3. –  2007. – С. 70-74.  
5. Степаненко С. Про трансформацію системи заочної освіти в умовах  інтеграції  в  Європейський  освітній  простір//  Вища школа. – № 2. – 2007. – С. 31-37.

 

Подробнее

Пятница, 21 Апрель 2017

ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА В СИСТЕМІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ КНТЕУ MOODLE

УДК 37.018.43:004.77:378.4(477-25)КНТЕУ

 

Роганов В.П.

завідувач лабораторії дистанційного навчання кафедри програмної інженерії та  інформаційних систем КНТЕУ, м. Київ, Україна

Стратанович Т.Е.

провідний спеціаліст лабораторії дистанційного навчання кафедри програмної інженерії та інформаційних систем КНТЕУ, м. Київ, Україна

 

Формування інформаційного навчального середовища в системі дистанційного навчання КНТЕУ Moodle

В сучасному світі відбувається розширення традиційної системи освіти і пошуки нових методів навчання з використанням дистанційного викладання, комп’ютерних  освітніх програм, нових технологій створення, обробки та збереження електронних ресурсів для навчання. Враховуючи потреби сучасної молоді в неперервному здобуванні освіти, з використанням новітніх технологій та засобів, перед викладачами стає проблема пошуку і застосування нових форм і методик в освіті, яка має бути якісною. Використання системи дистанційного навчання Moodle відкриває широкі можливості в розвитку інтерактивних технологій для самостійного здобуття знань в умовах обмежених часових ресурсів  традиційної освіти.  

Лабораторія дистанційного навчання (ЛДН) КНТЕУ входить до складу кафедри програмної інженерії та інформаційних систем. Основною метою діяльності лабораторії є адміністрування та супровід системи дистанційного навчання (СДН) КНТЕУ Moodle, впровадження сучасних освітніх Web-технологій в навчальний процес, методична підтримка викладачам при створенні дистанційних курсів. Створений інформаційний сайт Центра дистанційного навчання КНТЕУ [2]. В 2016р. був розроблений та впроваджений модуль зовнішньої on-line само-реєстрації студентів КНТЕУ в системі дистанційного навчання.

На Головній сторінці системи дистанційного навчання КНТЕУ [1] представлений список всіх діючих дистанційних курсів з дисциплін, відсортованих по факультетах та кафедрах. Дистанційні курси або їх елементи можна ефективно використовувати в заочному навчанні, і в якості підтримки очних занять.

Пріоритетним напрямком навчально-методичної роботи викладачів КНТЕУ є розробка власних дистанційних курсів та впровадження їх у навчальний процес. В КНТЕУ діє «Положення про визнання Web-ресурсів для дистанційного навчання навчально-методичною працею». Створюючи свій курс, викладач ретельно систематизує навчально-методичні матеріали та намагається викласти їх у відповідному сучасним вимогам вигляді. В дистанційній системі КНТЕУ авторське право захищене неможливістю копіювання вмісту Web-сторінок з екрану.

Жодний дистанційний курс не може бути статичним, він має бути «живим», постійно розширюватись та доповнюватись новими матеріалами. На сьогодні практично кожний викладач стикається з проблемою створення, оновлення та удосконалення навчально-методичного змісту свого курсу, використовуючи можливості Moodle та різноманітного програмного забезпечення.

Лабораторія дистанційного навчання надає методичну та консультаційну підтримку викладачам по розробці курсів та впровадженню їх у навчальний процес.В КНТЕУ стає більш популярною очно-дистанційна форма навчання.

Викладачі КНТЕУ можуть самостійно освоїти наступні навчальні курси, створені в лабораторії дистанційного навчання, та отримати консультації у авторів-розробників: «Програмне та методичне забезпечення дистанційних курсів», «Розробка дистанційного курсу в середовищі Macromedia Dreamweaver», «Створення дистанційних курсів за допомогою Articulate Storyline», «Створення дистанційних курсів в Adobe Сaptivate», «Створення тестів в Moodle», «Методика створення дистанційного курсу в Moodle (з використанням прикладів)».

Крім загальноприйнятихформ вивчення дистанційних курсів та проведення електронних екзаменів, творчі викладачі винаходять нові технології використання ресурсівта елементів системи Moodle для організації навчального процесу. Найбільш цікавою є практика проведення вебінарів на базі лабораторії дистанційного навчання. Вебінар може виглядати як дистанційна лекція або on-line-семінар. На одному з таких вебінарів студенти представляли свої доповіді, використовуючи інтерактивну дошку, на якій були розміщені слайди презентації за обраною темою. Лектор передавав право на керування презентацією і надавав можливість голосових повідомлень учасникам вебінару. Після закінчення доповіді лектор задавав питання і робив кваліфіковані зауваження щодо змісту, структури та оформленню презентації, які були корисні та необхідні всім учасникам вебінару в подальшій професійній діяльності. Студенти задавали питання on-line і через чат. Така інтернет-технологія проведення дистанційних занять, як вебінар, відкриває нові цікаві можливості для навчання, ділового віртуального спілкування і вміння представляти бізнес-інформацію. Студенти переконалися, що вебінар є ефективним інструментом для корпоративного навчання.

На базі системи дистанційного навчання КНТЕУ щорічно проводиться змістовний та видовищний проект - творча дистанційна  оff-line-олімпіада «Дизайн в рекламі». Ця надзвичайно цікава подія мала такі підготовчі заходи. В системі дистанційного навчання був створений дистанційний курс «Дизайн в рекламі». В поясненні до кусу студентам пропонується переглянути 36 студентських робіт та обрати ту, яка найбільш сподобалась, а також обґрунтувати свій вибір на форумі. Для цього був добавлений елемент курсу Форум з трьома темами. В темі «Правила голосування» викладач окреслила умови та часові межі заходу. В темі «Голосування» в цей період часу проходило безпосереднє оff-line-голосування. Учасники форуму в своїх повідомленнях називали номер та надавали змістовний, професійний  аналіз вибраної роботи з 14 аспектів, таких як візуальний прийом, образ,  вид, формат, закони та засоби гармонізації композиції, композиційні форми, образотворчі засоби, шрифти та колір і т.ін., а також висловлювали свої зауваження та побажання. Галерея робіт для представлення в курсі створювалась в наступні  етапи: 1. Нумеровані зображення розміщуються в документ *.doc MSWord; 2. Документ *.doc конвертується в формат *.pdf. Формат PDF відображає зображення з фотографічною точністю, як знімки. 3. Документ  *.pdf конвертується в формат *.swf для прискорення завантаження та перегляду з масштабуванням; 4. Документ *.swf встановлюється в курс за допомогою підключення модулю  SWF. Завдяки режиму оff-line для проведення олімпіади, студенти мали можливість вибрати час та місце, щоб  уважно, не поспішаючи, переглянути велику кількість робіт, і написати рецензію.
В голосуванні приймали участь також і викладачі. Переможці названі в темі форуму «Підсумки олімпіади».

При створенні  дистанційного курсу викладачі практикують долучати студентів. Так, в процесі апробації одного з курсів, була використана технологія спільного (викладача та студентів) створення тестових завдань. Викладач запропонував студентам в якості самостійної роботи по вивченню чергової лекції створювати тестові завдання різних видів на оцінку. Викладачем було наголошено, що від якісно складених тестів до кожної теми залежить екзаменаційний тест, і, зрештою, екзаменаційна оцінка. Студенти намагалися добре та вчасно виконати завдання, усвідомлюючи відповідальність. Розроблені тестові питання студенти надсилали викладачу на електронну пошту для рецензування. З одержаного банку питань викладач формував тест до поточної теми та розміщував у дистанційному курсі для навчального тестування з даної теми. З тематичних тестів був сформований екзаменаційний тест, який був використаний в якості залікового. В процесі спільного створення тестів до тем дистанційного курсу визначилися переваги такої технології. В процесі роботи над тестами в формі діалогу викладач контролює участь, активність студента, оцінює роботу комплексно. Студенти включаються в активне засвоєння навчального матеріалу та створення нових елементів дистанційного курсу, таких як тест. Студенти вчаться правильно формулювати питання,  узагальнювати та аналізувати інформацію. Складання тестів структурує та систематизує знання. Взагалі студентам цікаво розроблювати практичні завдання для самих себе.

В іншому курсі викладач долучив студентів до створення контенту у вигляді мультимедійних презентацій із голосовим супроводженням. Найкращі озвучені міні-лекції, створені студентами, вставлені як елементи курсу та демонструють високий рівень володіння технологіями представлення дослідної інформації.

Формування інформаційного навчального середовища в системі дистанційного навчання КНТЕУ Moodle - це творче професійне вдосконалення та впровадження новітніх інтерактивних методів навчання.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.     Режим доступу: http://ldn.knteu.kiev.ua/

2.     Режим доступу: http://dist.knteu.kiev.ua/

Подробнее

Среда, 05 Апрель 2017

Студентська наукова конференція «Соціально-економічні перспективи України у ХХІ столітті»

Студентська наукова конференція «Соціально-економічні перспективи України у ХХІ столітті» відбулася на підставі наказу ректора КНТЕУ від 21.03.2017р. №883 на базі факультету обліку, аудиту та інформаційних систем КНТЕУ 4-5 квітня 2017 року.

 

У конференції взяли участь 678 учасників, серед яких 18 студентів інших навчальних закладів, а саме 14 студентів з Торговельно-економічного коледжу КНТЕУ (м.Київ) та 4 студенти з Національної академії статистики обліку та аудиту (м. Київ).

 

Під час роботи конференції працювали два пленарні засідання і 24 секції. На пленарному засіданні були представлені 5 доповідей студентів, під час роботи секцій – 286 наукових доповідей.

 

Визнані кращими 101 представлена доповідь, у тому числі:

60 - факультету обліку, аудиту та інформаційних систем;

8 - факультету економіки, менеджменту та психології;

5 - факультету фінансів та банківської справи;

8 - факультету торгівлі та маркетингу;

14 - факультету міжнародної торгівлі і права;

2 - факультету ресторанно-готельного та туристичного бізнесу;

4 - Торговельно-економічного коледжу КНТЕУ.

 

Переможці відзначені дипломами:

1 ступеня - 29 доповідей;

2 ступеня – 24 доповіді;

3 ступеня – 48 доповідей.

 

Листами подяки відзначені 18 доповідей.

 

Доповіді учасників були присвячені проблемам організації та методики бухгалтерського обліку, особливостям впровадження міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в Україні, ролі фінансового аналізу і контролю в системі управління діяльністю суб’єктів підприємництва, проблемам та специфіці застосування сучасних інформаційних технологій у процесах оптимізації управлінських рішень, а також питанням розвитку української культури в сучасному інформаційно-комунікативному просторі. Доповіді характеризувалися науковою обґрунтованістю викладеної інформації, дослідницьким характером виконаної студентами роботи та свідчили про активну участь студентів у проведенні наукових досліджень. Висловлені у доповідях пропозиції мають практичне та теоретичне значення.

 

Вітаємо учасників та переможців конференції!

 

Матеріали конференції розміщені за адресою »» http://ldn.knteu.kiev.ua/course/view.php?id=195 (Гостьовий вхід)

 

Подробнее

Воскресенье, 26 Февраль 2017

Методична підтримка викладачам КНТЕУ при створенні дистанційних курсів

Шановні викладачі! На Головній сторінці системи дистанційного навчання КНТЕУ до Вашої уваги представлений список всіх діючих дистанційних курсів з дисциплін, відсортованих по факультетах та кафедрах. Дистанційні курси або їх елементи можна ефективно використовувати і в заочному навчанні, і в якості підтримки очних занять.

Пріоритетним напрямком навчально-методичної роботи викладачів КНТЕУ є розробка власних дистанційних курсів та впровадження їх у навчальний процес. В КНТЕУ діє "Положення про визнання веб-ресурсів для дистанційного навчання навчально-методичною працею". Робота в системі дистанційного навчання Moodle підвищує кваліфікацію викладачів. Створюючи свій курс, викладач ретельно систематизує навчально-методичні матеріали та намагається викласти їх у відповідному сучасним вимогам вигляді. В дистанційній системі КНТЕУ авторське право захищене неможливістю копіювання вмісту веб-сторінок з екрану. Для збереження контенту База даних Moodle автоматично створює резервну копію курсу (zip-архів).

Жодний дистанційний курс не може бути статичним, він має бути «живим», постійно розширюватись та доповнюватись новими матеріалами. На сьогодні практично кожний викладач стикається з проблемою створення, оновлення та удосконалення навчально-методичного змісту свого курсу, використовуючи можливості Moodle та різноманітного програмного забезпечення.

Уніфіковані вимоги щодо структури дистанційного курсу з дисципліни, до змісту та оформлення його компонентів, методичні та програмно-технічні умови його застосування викладені у виданні КНТЕУ «СТВОРЕННЯ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ В СИСТЕМІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ КНТЕУ. Методичні рекомендації для викладачів вищих навчальних закладів».

Лабораторія дистанційного навчання надає методичну та консультаційну підтримку викладачам по розробці курсів та впровадженню їх у навчальний процес. Корисні навчальні матеріали та необхідні програми представлені у розділі «Програмне та методичне забезпечення дистанційних курсів», який теж постійно вдосконалюється.

Викладачі КНТЕУ можуть самостійно освоїти наступні навчальні курси, створені в лабораторії дистанційного навчання, та отримати консультації у авторів-розробників:

«Розробка дистанційного курсу в середовищі Macromedia Dreamweaver»

Курс розглядає технологію створення сайту дистанційного курсу у потужному візуальному WYSIWYG (від англ. What You See Is What You Get)-редакторі, який позбавляє користувача від необхідності вивчати HTML і набирати текст розмітки сторінки вручну. У вікні такого редактора Web-сторінка виглядає майже так само, як і в браузері. Електронний підручник (створений саме в Macromedia Dreamweaver), та навчальні відеоролики (створені в Adobe Сaptivate) допоможуть розробляти веб-сторінки професійно і легко.

«Створення дистанційних курсів за допомогою Articulate Storyline»

Курс пропонує розробникам дистанційних курсів практично необмежені можливості підготовки складних інтерактивних сценаріїв у презентаціях і курсах для електронного навчання без застосування програмування. Articulate Storyline має простий зручний інтерфейс та інтуїтивно зрозумілі функції.

«Створення дистанційних курсів в Adobe Сaptivate»

Якщо Ви викладаєте компьютерні дисципліни, Вам буде зручно використовувати створені власноруч коротенькі відеоролики про технології роботи в тій чи іншій програмі, або інтерактивну мультимедійну презентацію та рекламні ролики-демонстрації, вивчивши можливості програми Adobe Сaptivate. В курсі представлені приклади відеорликів, створених викладачами КНТЕУ.

«Методика створення дистанційного курсу в Moodle (з використанням прикладів)»

Система дистанційного навчання Moodle має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, але робота в системі потребує деяких навичок. В курсі «Методика створення дистанційного курсу в Moodle (з використанням прикладів)» (скорочено «Методика») приділена увага структурі, інструментам редагування, а також найбільш важливим і корисним ресурсам та елементам типового дистанційного курсу (Натисніть для збльшення):

Вигляд типового дистанційного курсу

Основний зміст курсу розбито на структурні модулі:

  • нульовий модуль, що складається із загальних для всього курсу елементів,
  • тематичні модулі.

Модулі займають центральне місце в просторі курсу. В них розміщуються основні ресурси курсу і елементи курсу (як засоби комунікації зі студентами).

Нульовий модуль зазвичай містить форуми, чати курсу, загальні описи, що стосуються всього курсу в цілому, програму та робочу програму, список використаних джерел, словники термінів, документи з довідниками, заліковий, або екзаменаційний тест.

Тематичний модуль типового навчального курсу може містити наступні ресурси та елементи, об'єднані однією темою:

  • короткий опис: дата початку та закінчення, тема, терміни виконання завдань;
  • Книга (електронний підручник з інформацією даного модулю) або Веб-сторінки з лекціями;
  • Веб-сторінки або посилання на файли з електронним навчально-методичним забезпеченням;
  • Завдання (реферат, контрольна робота);
  • Тематичний тест для самопідготовки.

Весь матеріал курсу умовно ділиться на дві групи:

РЕСУРСИ КУРСУ (пасивні)

- використовуються для інформаційного наповнення курсу. Це статичні навчальні матеріали, які не мають інтерактивних елементів. Наприклад:

  • Веб-сторінка,
  • Книга,
  • Посилання на файл (файли різних форматів містять документи, зображення, аудіо і відео-файли і т.ін, завантажені на сервер),
  • Посилання на каталог (з файлами на сервері),
  • Посилання на ресурси Інтернет і т.ін.

В «Методиці» продемонстровано, як розробити найпростішу Веб-сторінку з таблицею, графікою та відео засобами вбудованого візуального редактора Richtext системи Moodle. В редакторі Richtext також можна відформатувати глави електронного підручника, створеного за допомогою ресурсу Книга.

ЕЛЕМЕНТИ КУРСУ (Діяльні, Актівіті, Інтерактивні)

- це інтерактивний практичний матеріал, в роботі з яким відбувається взаємодія зі слухачем. Інтерактивність полягає в тому, що система надає засоби для різноманітних форм взаємодії викладача та слухачів. В «Методиці» розкрито зміст та технологію використання деяких елементів курсу:

  • Лекція з елементами діяльності (Урок, Заняття, Інтерактивна лекція)

– новий незвичний елемент для проведення заняття, що представляє навчальний матеріал у цікавій та гнучкій формі. За допомогою цього елементу можна реалізувати процес програмованого навчання. Заняття налаштоване таким чином, що дозволяє автоматично переводити слухача з однієї лекції на іншу в залежності від ступеня засвоєння ним матеріалу. Заняття складається з ряду вкладених лекцій, в кінці яких викладач призначає короткий тест за матеріалами прочитаної лекції. Доступ до наступної лекції можливий тільки після успішної відповіді. Таким чином, подача матеріалу у формі «Лекції з елементами діяльності» дозволяє ефективно реалізувати індивідуальну траєкторію слухача при вивченні матеріалу, полегшує йому багаторазове повторення.

Запрограмувати таку Лекцію (Заняття) доволі складно, але цікаво. В «Методиці» зібрані навчальні відеоролики та побудований приклад інтерактивної лекції. Для порівняння представлені лекції у вигляді посилання на файл (MS Word) та у вигляді Веб-сторінки.

  • Завдання

– ефективний інструмент роботи зі слухачами. Нагадує класичну контрольну роботу. Завдання - елемент курсу, який дозволяє викладачеві поставити завдання, що вимагає від слухачів підготувати відповідь у вигляді текста або файла чи декількох файлів у будь-якому форматі, і завантажити його на сервер СДН, а не на електронну пошту викладача. В «Методиці» наведений приклад завдання – реферат.

  • Тест

– найефективніший спосіб перевірки того, як матеріали курсу засвоєні слухачами. Тест – невід'ємний елемент курсу. Тестова система Moodle дозволяє створювати тестові завдання таких основних видів:

  1. Завдання закритого типу з  вибором одного або декількох правильних відповідей із списку запропонованих;
  2. Завдання на встановлення відповідності між елементами двох запропонованих множин;
  3. Завдання на встановлення правильної послідовності: необхідно вказати порядок перерахованих дій або процесів;
  4. Завдання відкритої  форми («Коротка відповідь»), яке передбачає введення в якості відповіді одного або декількох чисел, слів або формул.

В курсі можна встановити такі види тестів:

  1. Тематичний тест для самопідготовки, охоплює матеріал модуля в цілому; пропонується слухачу виконати наприкінці кожного навчального модуля. Є різновидом самостійної роботи студентів, як засіб самоконтролю засвоєння теоретичних знань. Навчальний режим встановлюється в установках тесту. Кількість спроб необмежена, оцінка викладачем не враховується. Можливість бачити правильні відповіді;
  2. Заліковий, або Екзаменаційний тест створюється підсистемою тестування Moodle шляхом випадкового вибору заданої кількості питань з Тематичних тестів для самопідготовки та охоплює матеріал всього курсу. Режим Екзамен, одна спроба, Обмеження за часом. Виконується у присутності викладача.

Розроблений окремий курс «Створення тестів в Moodle», який містить відео інструкції, а також покрокову Web-інструкцію з ілюстраціями, як розмітити тестові питання, імпортувати їх в Банк питань Moodle, сформувати тест, встановити його в курсі та працювати з ним.

Нещодавно курс «Методика створення дистанційного курсу в Moodle (з використанням прикладів)» був доповнений інформацією про можливість проведення

  • Вебінарів (он-лайн-семінари, веб-конференції) на базі лабораторії дистанційного навчання.

Широкі мультимедійні можливості курсу відкриває можливість підключення плеєрів

  • FLV, SWF, Media Players для завантаження відеоматеріалів різних форматів. З'явилися інструкції по використанню хмарних технологій для збереження та редагування даних, а також сучасних комп'ютерних та інтернет-технологій по обробці даних різних форматів для Web.

Шановні викладачі! Відкривайте для себе нові можливості, і за допомогою сучасних технологій підвищуйте рівень освіти.

На сайті лабораторії дистанційного навчання КНТЕУ представлена корисна інформація щодо роботи в системі дистанційного навчання Moodle.

Подробнее

Четверг, 02 Февраль 2017

Спільна творча робота викладачів та студентів по створенню тестів в дистанційному курсі

В процесі створення нового дистанційного курсу постає задача розробки ефективних тестових завдань для таких видів тестування:

  • Навчальне тестування (Навчальний режим, встановлюється в установках тесту. Кількість спроб необмежена, оцінка викладачем не враховується. Можливість бачити правильні відповіді) - є різновидом самостійної роботи студентів, як засіб самоконтролю засвоєння теоретичних знань. Тести завершують кожну тему навчальної програми курсу;
  • Екзаменаційне тестування (режим Екзамен, одна спроба). Тест формується шляхом випадкового відбору встановленої кількості питань із тестів для самопідготовки.

На кафедрі програмної інженерії та інформаційних систем восени 2016р. був розроблений дистанційний курс «Конструювання програмного забезпечення» (автори: Сидорчук В.Є., к.т.н., ст..викл.;  Зайцев Є.О., к.т.н.,асистент), який є навчально-методичним забезпеченням однойменної дисципліни для вивчення в очно/дистанційній формах:

 

Теоретичний матеріал курсу складають 11 тем (лекцій в HTML-форматі), які викладені в названому курсі в системі дистанційного навчання КНТЕУ Moodle. В процесі апробації курсу для студентів 3 курсу 7, 8 груп ФОАІС була використана технологія спільного (викладача та студентів) створення тестових питань. Викладач запропонував студентам в якості самостійної роботи по вивченню чергової лекції створювати тестові завдання різних видів на оцінку.

Викладач ознайомив студентів із методичними вказівками щодо створення тестових питань. Тестова система Moodle дозволяє створювати тестові завдання таких основних видів:

  • Завдання закритого типу з  вибором одного або декількох правильних відповідей із списку запропонованих;
  • Завдання на встановлення відповідності між елементами двох запропонованих множин;
  • Завдання на встановлення правильної послідовності: необхідно вказати порядок перерахованих дій або процесів;
  • Завдання відкритої  форми («Коротка відповідь»), яке передбачає введення в якості відповіді одного або декількох чисел, слів або формул.

Рекомендується формулювати тестове ствердження коротким (не більш 10 слів), лаконічним, вільним від двозначності та логічно правильним.

Викладачем було наголошено, що від якісно складених тестів до кожної теми залежить екзаменаційний тест, і, зрештою, екзаменаційна оцінка. Студенти намагалися добре та вчасно виконати завдання, усвідомлюючи відповідальність. Розроблені тестові питання студенти надсилали викладачу на електронну пошту для рецензування. З одержаного банку питань викладач формував тест до поточної теми та розміщував у дистанційному курсі для навчального тестування з даної теми. З тематичних тестів був сформований екзаменаційний тест, який був використаний в якості залікового:

 

В процесі спільного створення тестів до тем дистанційного курсу визначилися переваги такої технології.

Чи полегшує свою роботу викладач – це спірне питання. Скоріше навпаки. Але така методика корисна і для студентів, і для викладача. В процесі роботи над тестами в формі діалогу викладач бачить участь, активність студента, оцінює роботу комплексно. Студенти включаються в активне засвоєння навчального матеріалу та створення нових елементів дистанційного курсу, таких як тест.Студенти вчаться правильно формулювати питання,  узагальнювати та аналізувати інформацію. Складання тестів структурує та систематизує знання. Взагалі студентам цікаво розроблювати практичні завдання для самих себе.

Необхідно зауважити, що для ефективного  засвоєння та  складання тестів навчальний матеріал повинен бути  достатньо формалізований. В процесі апробації дистанційного курсу виникає необхідність до-редагування, доповнення, вдосконалення змісту лекцій (тем). За допомогою лабораторії дистанційного навчання (ЛДН) викладачі швидко засвоїли технології редагування Web-сторінок засобами програми Dreamweaver, а також технологію розмітки тестів для розміщення в Moodle, що дає змогу самостійно підтримувати свій дистанційний курс.

Шановні викладачі! Діліться своїми напрацюваннями в системі дистанційного навчання КНТЕУ Moodle!

 

 

Подробнее

Вторник, 24 Январь 2017

Минобразования привлечет Microsoft к созданию онлайн-платформы

В основе новой платформы будут заложены новые стандарты знаний, современные учебные программы и методы.

Министерство образования и науки Украины привлечет американскую компанию Microsoft к реализации образовательной онлайн-платформы, информирует news.eizvestia.com.

Об этом в Лондоне договорились глава МОН Лилия Гриневич и вице-президент Microsoft по вопросам образования Энтони Сальсито, передает пресс-служба ведомства.

По словам Гриневич, в основе новой платформы будут заложены новые стандарты знаний, современные учебные программы и методы. Кроме того, будет внедряться дистанционная модель обучения. «Помимо создания системы, не менее важным шагом является построение соответствующей культуры, где лидеры-педагоги будут служить образцом для своих коллег.

По статистике, если в школе есть такой лидер — он провоцирует на создание этой культуры и «тянет» за собой около 90% учителей… Наша цель — помогать каждому педагогу и учащемуся достигать большего благодаря технологиям», — добавил Сальсито.

 

Источник: news.eizvestia.com
 

Подробнее