^Назад до Верху

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


Дистанційне навчання - це мобільність

Дистанційне навчання - це сучасне навчання

Дистанційне навчання - це заощадження часу

Велика кількість дистанційних курсів

Дистанційне навчання - це сучасні технології

Get Adobe Flash player

Денис Довгополий - засновник і керуючий партнер GrowthUP Group

...Основна проблема - це розрив поколінь. Традиційно люди попереднього покоління вчать людей наступного покоління. Якщо в середні віки розрив поколінь був невеликим, тому що за 20 років мало що змінювалося, то зараз науково-технічний прогрес відбувається драматично швидко. Наприклад, в IT, якщо ти раз в 3 роки не відновлюєш stack-технології, з якими ти працюєш, ти відстаєш. Якщо ти це робиш раз в 10 років - ти втрачаєш в зарплаті в рази, починаєш працювати в українських банках, а не в компаніях на вістрі технологій.

Тобто основна проблема полягає в тому, що при розриві поколінь попит на знання не збігається з пропозицією освіти.

Зараз ми вже практично досягли сингулярності, і далі вже кризові явища в цьому плані почнуть наростати  незворотньо. Це вже бачать університети в США і Європи. Але оскільки європейська система освіти дуже консервативна, зараз вона знаходиться в кризі. Американські університети ідентифікували ці проблеми і починають комбінувати класичні елементи з дуже актуальними курсами, які оновлюються майже щороку.

Віддалене навчання - з одного боку - проблема, з іншого - можливість. Віддалена освіта призводить до досить сильного розшарування, яка полягає в мотивації. Почавши онлайн-освіту, до диплома доходять лише 4-6% людей. І це на платних курсах. У людей не вистачає мотивації. Чому я з жалем спостерігаю, як університети вже починають програвати. Тому що у нас кампусні освіта - це те, що дозволяє людині 5 років підтримувати мотивацію вчитися.

Разом з цим ми спостерігаємо тут можливість для зміни еліт. Зараз освічені люди зрушаться з забезпечених, які можуть собі це дозволити, в сторону тих, у кого буде вистачати мотивації. І я впевнений, що через 20 років азіати будуть домінувати серед освічених людей.

Синтетична освіта. Онлайн-курси дозволяють отримувати одну освіту класичну, а на неї нашаровувати інші знання, які дають людям можливість працювати на стику різних технологій або галузей. Зараз у нас почали з'являтися синтетичні спеціальності, які дуже сильно впливають на нашу економіку і наше майбутнє. Люди, яких раніше в принципі не було, з використанням онлайн-навчання починають отримувати знання і комбінації знань, які відкривають їм нові двері. На жаль, консервативна економіка не може прийняти таких людей, тому вони працюють в новій креативній економіці і дають, в тому числі, можливості для створення проривів в науці і техніці.

У нас відбувається знеособлення освіти, що ми вважаємо досить великою проблемою. Викладачі, які читають лекції онлайн, втрачають таку важливу річ, як вплив особистості викладача з його багажем і цінностями на предмет. При цьому люди, які мотивують себе і отримують онлайн-освіту, найчастіше дуже прагматичні, і якщо їм не закладати правильну шкалу цінностей (що було класичною задачею освіти раніше, ніж передавати науку), то ми можемо прийти до таких речей, де технології будуть використовуватися, наприклад, для антилюдських цілей. Наприклад, винахідники атомної бомби дуже часто йшли з роботи для того, щоб не приносити смерті в цей світ. Люди, у яких не буде формуватися шкала цінностей, не будуть так чинити.

Насправді всі проблеми, які зараз є, - це наші нові можливості. Людство або переживе наступні 50 років, або не переживе. І виживемо ми чи ні, залежить, зокрема, і від освіти.
 

Джерело: https://dou.ua/lenta/columns/postindustrial-education/